איך לעשות עיסקה ללא הון עצמי?

שאלת השאלות בעולם הנדל”ן בפרט וההשקעות בכלל.
אם תרשמו בגוגל עיסקה ללא הון עצמי כנראה שתמצאו הרבה מאוד כתבות ופרסומות שיווקיות בנושא

האם באמת ניתן לייצר עיסקת נדל”ן ללא הון עצמי?

אני תמיד טוען שעיסקה טובה תביא איתה כסף, גם אם אין לך את ההון העצמי הדרוש להשלמתה.

כלומר, בתכלס, החכמה היא לא איך להביא את הכסף אלא איך למצוא את העסקה הטובה הזו.

מיומנות מציאת עסקאות היא לא גזירת גורל, לא נולדים איתה, זו מיומנות נרכשת, אצל חלק מהמשקיעים זה מגיע באופן טבעי ואצל חלק פחות אבל ככל שהניסיון גדול יותר כך היכולת לייצר עסקת בוננזה עולה באופן משמעותי.

ואיך זה קשור ליכולת לבצע עיסקה ללא הון עצמי?

ככל שהמיומנות שלך במציאת עסקאות עולה, הביטחון שלך בעסקה עולה וכך היכולת שלך לגייס את ההון העצמי הדרוש עולה. אתה יותר בטוח בעסקה מה שמאפשר לך להקרין את הביטחון כלפי המקורות החיצוניים הנדרשים להשלמת ההון העצמי.

אז איך בעצם אפשר לעשות עסקה ללא הון עצמי?ראשית, לפני שמגייסים כספים ממקורות חיצוניים יש להבין באופן מדוייק מהו מצבכם הפיננסי, להסתכל עליכם כעל יחידת רווח ספציפית ולבנות מעין דוח רווח והפסד שנתי ומאזן משפחתי/אישי על מנת להבין את התזרים הנוכחי והעתידי שלכם ואת היכולת שלכם להתמנף במידת הצורך.
אפרט בקצרה כמה מהדרכים בהן אני משתמש:

  1. שיעבוד קרן השתלמות- ניתן לשעבד כ-50% עד 80% מקרן ההשתלמות שלכם בתנאים מעולים, ריביות כמעט אפסיות. יש לשים לב שיש הבדל בין קופה נזילה לקופה שאינה נזילה ולסוג הקופה. כנ”ל לגבי שיעבוד קופת גמל וקרן פנסיה באחוזי שיעבוד ותנאים שונים.
  2. מימון בנקאי- בררו בסניף שלכם ובבנקים אחרים לגבי הלוואות בתנאים נוחים. תנאים טובים להשקעות נדל”ן הינם כמו תנאי משכנתא, בריבית של כ-3%.
  3. מימון חוץ בנקאי- הלוואות חוץ בנקאיות הינן הלוואות הניתנות מגופים חיצוניים. הלוואות אלו מאוד יקרות ונעות בסביבת ריבית גבוהה של כ: 6%-10%. לא ממליץ לקחת הלוואות בריביות כאלה אלא אם כן מדובר בעסקת אקזיט מהירה.
  4. שיעבוד נכס קיים- במידה ויש בבעלותכם דירה בישראל ניתן לשעבד את הנכס לבנק ולקחת משכנתא עד 50% משווי הכנס בשוק (בהתאם להערכת שמאי) כהלוואה לכל מטרה. במידה ויש ברשותכם משכנתא על הנכס הקיים, הבנק יתן לכם הלוואה כהשלמה ל-50% משווי הנכס הקיים כאמור. ריביות אלו קצת יותר יקרות ממשכנתא רגילה ונעות בסביבת ריבית של כ-5%.
  5. מציאת משקיע- לאחר שתצברו את הביטחון הדרוש בעסקאות נדל”ן, תבינו את השפה, תדעו לנתח עסקה בצורה מקצועית ונכונה, יהיה לכם הרבה יותר קל לשכנע משקיע בבטחון למה הוא יכול להרוויח מהמהלך איתכם. אם העסקה תהייה באמת טובה, הוא לא יחשוב פעמיים ויתן לכם את ההון העצמי הדרוש לעסקה. את העסקאות הראשונות תצטרכו לגייס ממעגלים קרובים כמו משפחה וחברים.

קיימות עוד שיטות נוספות ומרתקות לביצוע עסקאות בלי להביא שקל אחד מהבית.

כך אני קונה וקניתי חלק מהנכסים שלי.

אבל הבסיס להכל הוא ידע וניסיון. עסקאות ללא הון עצמי הן עסקאות מימוניות כהגדרתן, כלומר, כספי העסקה ממומנות על ידי גורמים חיצוניים ולכן צריך לשלוט גם בהיבטי המימון ולהבין את עולם המימון בצורה טובה.

שתפו:

כתבות אחרונות

צרו קשר

עדיין מתלבטים, לא בטוחים איך לעשות את הצעד הראשון השאירו פרטים כאן, ונתאם פגישת היכרות שבה נוכל להכיר אתכם ולהכווין אתכם לדרך שהכי מתאימה לכם!